Медичний працівник в системі організації харчування для учнів

Медичний працівник в системі організації харчування для учнів

Опубліковано:  14 грудня 2021

Закон України «Про охорону дитинства» гарантує дошкільнятам і школярам право на охорону здоров’я, безпечні умови для життя і здорового розвитку, медичне обслуговування в садку чи школі. Це обслуговування мають забезпечувати медичні працівники, які є у штаті або цих освітніх, або медичних закладів.

Якщо в штаті дитсадка чи школи немає медика, адміністрація може укласти договір про медичне обслуговування з лікарнею (поліклінікою), територіальним центром первинної медичної допомоги або з приватним підприємцем, який надає медичні послуги.

Незалежно від того, чи медичний працівник у штаті, чи працює за договором, він обов’язково бере активну участь в організації харчування, контролює його якість і безпечність. Він також має консультувати учнів про здоровий спосіб життя.

Якщо в закладі немає ані штатного медпрацівника, ані договору з позаштатним, Порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку дозволяє особі, відповідальній за організацію харчування, брати на себе окремі його повноваження й обов’язки.

Що робить медичний працівник у процесі організації харчування:

  • Складає примірне чотиритижневе сезонне меню, якщо заклад готує страви самотужки та не використовує меню, рекомендоване Міністерством охорони здоров’я України.
  • На основі зразкового меню разом з кухарем або шеф-кухарем (якщо він є у штаті) складає щоденне меню-розклад, зокрема з урахуванням потреби учнів у дієтичному харчуванні.
  • Складає асортимент буфету, якщо він є.

  • Контролює, чи вчасно працівники їдальні (харчоблока, буфету) проходять обов’язкові профілактичні медичні огляди.
  • Контролює, чи дотримуються працівники їдальні (харчоблока, буфету) правил особистої гігієни та чи немає в них симптомів інфекційних хвороб, зокрема стафілококових / стрептококових гнійничкових захворювань, які часто стають причиною зараження в їдальнях.
  • Інформує керівника закладу.

Медичний працівник веде такі документи, пов’язані з харчуванням:

  • примірне чотиритижневе сезонне меню;
  • щоденне меню, меню-розклад;
  • журнал обліку виконання норм харчування (заповнюється щодня на підставі меню-розкладу; один раз в чотири місяці слід інформувати керівника закладу про виконання норм);

  • вносить результат зняття проби готових страв і продуктів у бракеражний журнал під час оцінювання  і ставить підпис;
  • вносить у журнал здоров’я працівників їдальні (харчоблока) інформацію про наявність чи відсутність у працівника симптом й ознак хвороб.

Медичний працівник повинен знати:

Варто зазначити, що з 1 січня 2021 року медичні працівники закладів освіти державної та комунальної форм власності отримують доплату розміром 20 % від посадового окладу. Доплата розраховується від посадового окладу, визначеного за тарифними розрядами Єдиної тарифної сітки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів №1298, і здійснюється за кошти, передбачені як оплата працівникам відповідного закладу освіти.

Інші теми