Які ви бачите «плюси» та «мінуси» мультипрофільного харчування?
Савченко Євгенія, кухар
У цьому році з відкриттям мультипрофільного харчування в їдальні у дітей з'явилась можливість вибирати ті страви, які їм до вподоби. Вони можуть обирати як напої, так і м'ясні страви, гарніри, другі страви, овочі та фрукти. Такий процес харчування для дітей дуже цікавий, вони відчувають себе більш дорослими та відповідальними.
Моя донька навчається у другому класі, але в іншій школі. Мені дуже б хотілося, щоб і там було теж харчування на вибір.
Олена Козлова, вчитель курсу «Основи здоров’я»
Переваги мультипрофільного харчування очевидні. У щоденному шкільному раціоні учнів обов’язково є злакові, овочі, фрукти та ягоди, молочні продукти тощо. Діти можуть обрати свої улюблені страви. Складений графік харчування учнів молодшої школи забезпечує порядок в організації харчування. Вважаю, що площа приміщення їдальні замала для комфортного харчування великої кількості учнів та вчителів.
Ганна Нечипоренко, вчитель початкових класів
Харчування стало різноманітним, смачним, корисним і збалансованим. Дитина отримала можливість зробити свій вибір страви самостійно. Тож учні можуть їсти те, що вони більше люблять та хочуть.
До меню обов’язково входять декілька видів овочів, фруктів, м’ясні та рибні вироби, кілька видів напоїв, хлібобулочні вироби, млинці, запіканки, йогурт і кілька видів гарнірів. Такий принцип подачі їжі виховує культуру харчування у дітей.
Система мультипрофільного харчування потребує копіткої організаційної роботи. Такий спосіб організації харчування вимагає великого приміщення їдальні, наявності спеціального обладнання, ретельної підготовчої роботи колективу школи та особливо вчителів початкової школи. Діти вчились користуватись підносом, тримати дистанцію між собою, робити вибір, голосно та чітко називати обрану страву. Батькам завчасно оголошується меню на тиждень. У раціоні з'явились нові страви, з якими діти були ще не знайомі. Тому вдома, разом з дітьми, батьки мають змогу обговорити меню і обрати страву заздалегідь.
Адміністрацією школи розроблено графік харчування. У перший тиждень організації мультипрофільного харчування часу на сніданок для одного класу відводилось більше, а згодом, коли діти адаптувались до нових умов, час на сніданок зменшили.
Ілона Окунь, вчитель початкових класів
Спочатку було складно організувати процес харчування, так як потрібно було завчасно ознайомити дітей і батьків з меню, пояснити як правильно вибрати страву, що саме варто обрати, як раціонально використати час і зберігати дистанцію. Цей процес забирав багато часу і сил, але на сьогоднішній день ми маємо чіткий алгоритм дій і щасливих дітей!
Думки моїх учнів про шкільне харчування:
- чудовий вибір різноманітної їжі;
- нам дають фрукти кожен день;
- ми вибираємо те, що хочемо;
- нам подобається самостійно вибирати їжу;
- інколи у шкільні їдальні їжа смачніша, ніж вдома.
Олена Сироветник, мати учениці 4 класу
Я, як мати учениці 4 класу спеціалізованої школи № 85, приємно вражена тим, як школа організувала систему харчування для наших дітей. Це європейський підхід, тому що харчування здійснюється за принципом «шведського столу», що дає можливість дітям спробувати те, що хочуть саме вони. Раціон харчування учнів складається з урахуванням усіх сезонних потреб: свіжі овочі, фрукти, компоти з ягід, м’ясних, рибних, кисломолочних виробів. Для моєї дитини це лише позитивно. Дякую!
Анна Сазонова, практичний психолог
Переваги мультипрофільного харчування у тому, що стало можливим обирати сніданок із кількох видів салату, гарніру, м’яса, десертів.
Для дітей «плюси» і в тому, що вони вчаться робити свій вибір, в них поступово формується культура харчування. Відомо, що якщо дитині запропонувати щось одне, наприклад, тертий буряк, то, скоріше за все (якщо вдома не привчили до здорового харчування), вона відмовиться, а якщо надати вибір між салатом з капусти чи буряка, тоді перед нею постане вибір, дитина почне думати та обирати. Варіант з відмовою взагалі поступово перестане виникати. Завдяки вибору у дітей формується і культура харчування. Але слід пам’ятати, що велике значення та роль у цьому відіграють батьки, бо культура харчування формується в родині.
Вікторія Гаврилюк, мати учня 5 класу
Харчуванням у шкільній їдальні задоволена. Їжа смачна та поживна. У раціоні є м’ясні страви, різноманітні гарніри, фрукти та овочі. Напередодні, за два - три дні, нас, батьків, ознайомлюють з меню. У нас є час обрати страви й обговорити їхню користь. Дякую всім, хто причетний до організації та впровадження мультипрофільного харчування у нашій школі.
Зініна Єлизавета, учениця 6 класу
Зараз у нас в їдальні корисна та смачна їжа. Можна скуштувати суп, кашу, закуски, десерти та перекуси із вмістом овочів, фруктів та ягід, яєць, риби і м’яса, молочних продуктів. Найбільше мені подобаються відбивні. Кожного дня нам дають різні страви. Я люблю їсти найбільше ячмінну кашу і яблука.
Панасюк Ігор, учень 5 класу
Після зміни харчування мені дуже подобається у наші їдальні. Дуже смачні страви. Особливо мені подобаються котлети та чікен-нагетси. Найбільший "плюс" у їдальні, на мою думку, що не потрібно брати комплексний обід. Можна купити тільки те, що тобі подобається. Ціни досить прийнятні.
А ваша школа вже готова впроваджувати мультипрофільне харчування?