Як і куди звертатись, якщо

Як і куди звертатись, якщо

Опубліковано:  12 грудня 2021

ЯК ЗВЕРТАТИСЬ?

У кожного в житті виникають ситуації, коли ми вимушені звертатись до органів влади чи посадових осіб для отримання інформації, вирішення проблеми або конфлікту. 

Якщо така необхідність з’являється, найбільш ефективно звертатись саме до тих надавачів інформвції, до зони відповідальності яких належить ваше питання. 

Також слід розрізняти запит на публічну інформацію та звернення, оскільки кожені із цих документів має свої особливості, визначені законами. Якщо у вас виникають пропозиції, зауваження, заяви, клопотання або скарги, порушувати їх потрібно у зверненні (вставити посилання на файл у додатку 1) – індивідуальному або колективному, усному або письмовому, надісланому як «класичним» поштовим зв’язком, так і електронною поштою.

Якщо у вас виникають пропозиції, зауваження, заяви, клопотання або скарги, порушувати їх потрібно у *зверненні* – індивідуальному або колективному, усному або письмовому, надісланому як «класичним» поштовим зв’язком, так і електронною поштою.

Звернення, зазвичай, розглядається впродовж місяця, але якщо з об’єктивних причин термін розгляду потрібно подовжити, орган, до якого звертаються,обов’язково має про це повідомити автора.

Не розглядаються анонімні звернення або ті, що надсилаються повторно (якщо перше звернення було вирішено по суті). У такому разі про відмову у розгляді звернення автора повідомляють протягом 10 днів.

Але якщо вам потрібно отримати інформацію, якою володіє той чи інший орган влади або посадова особа (розпорядник інформації), то звертатись потрібно саме із *запитом* усним або письмовим, що обов’язково має містити ваші особисті дані.

На відміну від звернення, розглядається запит протягом 5 днів.

Якщо у запиті йдеться про інформацію, яка стосується якості харчових продуктів або інших надзвичайних подій, що сталися та потенційно загрожують безпеці громадян, відповідь надається протягом 48 годин з дня отримання.

Відмовити у наданні інформації розпорядник може:

  • якщо запит не буде містити необхідну інформацію про автора;
  • якщо розпорядник не володіє і не зобов’язаний володіти інформацією, щодо якої зроблено запит (тобто запит зроблено не за належністю);
  • якщо запитувана інформація належить до категорії з обмеженим доступом до інформації;
  • якщо не відшкодовано витрати на копіювання або друк понад 10 сторінок (у разі зазначення розпорядником інформації про встановлення розміру плати)

Отже, якщо ви хочете надати пропозиції щодо поліпшення організації харчування у вашій школі чи садочку, маєте подавати звернення. А якщо вам потрібно отримати офіційну інформацію про постачальника продуктів, у такому разі подається саме запит на публічну інформацію. 

КУДИ ЗВЕРТАТИСЬ?

Для того, аби максимально ефективно та швидко вирішити проблемні питання, зокрема щодо харчування дітей, дуже важливо розуміти, *хто за щовідповідає*. Адже посадові особи можуть надавати інформацію, роз’яснення, допомагати з вирішенням певних ситуацій лише в межах своїх повноважень. Тому правильне визначення адресата звернення або запиту (разом із правильним його оформленням) знизить ризик повернення вам листа без розгляду чи вичерпної інформаації, а також мінімізує час отримання відповіді, оскільки лист не буде пересилатися «за належністю» від одного адресата до іншого.

Центральні органи виконавчої влади можуть надати наступну інформацію або роз’яснення щодо законодавства:

  • Міністерство освіти і науки України може поінформувати про загальні правила організації харчування, про законодавчі гарантії на безоплатне харчування, про нормативи укомплектування закладів освіти працівниками, а також інклюзивність освітнього простору тощо: ez@mon.gov.ua
  • Міністерство охорони  здоров’я України може інформувати про вимоги до здорового харчування, про норми харчування або ж необхідні для збереження здоров’я дітей заборони у раціоні. Адреса для листування: moz@moz.gov.ua або форма для заповнення за посиланням.
  • У межах повноважень Міністерства економіки України – вимоги до закупівель та безпечності харчових продуктів: zvernennya@me.gov.ua
  • Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та її територіальні органи відповідають за здійснення державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства та законодавства про безпечність та якість харчових продуктів.
  • Електронна адреса: info@dpss.gov.ua
  • Telegram чат-бот: @derzhspozhivsluzhba_bot;
  • Цілодобова гаряча лінія (044) 364 77 80, (050) 230 04 28

А питання про більш практичні аспекти організації харчування (Це питання вартості харчування, меню та асортименту, постачальників, здійснення закупівель, питання щодо оновлення обладнання харчоблоку або простору їдальні та інші) у конкретній громаді або закладі освіти варто ставити керівнику закладу освіти або його засновнику. 

Зазвичай, засновником школи або садочка є місцева рада. Є питання, що вирішуються рішенням ради, тобто голосуванням місцевих депутатів. А є питання, вирішення яких делеговано органам управління освіти – відповідним відділам, управлінням або департаментам.

Матеріал підготовлено у співпраці з громадською організацією «Батьки SOS»


Інші теми