Сучасний погляд на шкільну їдальню

Опубліковано:  21 серпня 2023
Персонал, надає дітям їжу

Реформа системи шкільного харчування стала у 2021 році однією з пріоритетів уряду України, але це лише початок процесу, який закладає фундамент здорової нації на перспективу. Попереду – найскладніший етап реформи, одним з векторів впровадження якої є державна підтримка покращення ресурсного забезпечення шкільних їдалень.

Маркером якісних змін у системі харчування навчальних закладів на цьому етапі реформи має стати можливість швидко готувати безпечну, смачну та естетичну їжу у кожній школі чи садочку, урізноманітнити її асортимент, що далеко не в останню чергу залежить від кваліфікації кухарів, укомплектування харчоблоків професійним кухарським обладнанням, спроможністю мереж забезпечити безперебійну його роботу та іншими важливими нюансами.

Аби використання коштів державної субвенції «Спроможна школа для кращих результатів», облаштування харчоблоків і їдалень закладів освіти чи коштів місцевих бюджетів було ефективним і справді покращило якість харчування дітей і учнів, пропонуємо використати проєктний, чи то комплексний підхід до їх переобладнання, що добре зарекомендував себе у багатьох закладах України та передбачає певну етапність.

Таких етапів чотири, і саме вони є тим «фундаментом реформи», що дозволяє значно пришвидшити процес приготування їжі, довести якісний показник страв до постійно повторюваного, мінімізувавши фактор людської похибки. На основі цих етапів можна починати впровадження нових, здорових, норм харчування та пропонувати дітям корисні естетичні страви в асортименті.

Основна перевага комплексного переоснащення харчоблоку навчального закладу — це оптимізація усіх процесів.

Наприклад, одна з найскладніших у приготуванні страв — котлета. Сучасний технологічний процес дозволяє:

  • попередньо підготувати сировину (фарш),
  • сформувати заготовки котлет,
  • помістити їх у безпечне холодильне середовище (при температурі +3°C),
  • залежно від потреб та об’ємів швидко проводити тепловий процес обробки продукту.

Наприклад, 100 чи навіть 300 котлет цілком реально посмажити за 10 хвилин та одразу видати на лінію роздачі для споживання.

Такий алгоритм можна застосовувати для всіх основних страв, що не потребують попереднього охолодження. Таким чином, за умовний час уроку (45 хв) цілком реально приготувати кілька основних страв, аби забезпечити безпечне, корисне і смачне харчування в асортименті.