Психологічна служба закладу освіти працює задля створення умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу.
Психолог закладу освіти може сприяти збереженню здоров’я учнів, надаючи потрібну інформацію, індивідуальні поради та інформаційні матеріали учням та їхнім батькам, консультуючи їх із питань щодо принципів здорової поведінки та піклування про власне здоров’я. Це допоможе учням дотримуватися здорових моделей поведінки і змінювати ті, які створюють ризик для здоров’я.
Напрями діяльності працівників психологічної служби
- діагностика – виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації; вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні;
- профілактика – своєчасне запобігання відхиленням у розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі;
- корекція – усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку здобувачів освіти, зниження ризиків проблем адаптації до освітнього середовища, схильності до залежності та правопорушень, різних форм девіантної поведінки;
- консультування – багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники освітнього процесу;
- просвіта – формування психологічної та соціальної компетентності учасників освітнього процесу.