Про психологічну службу закладу освіти

Опубліковано:  22 лютого 2022

Психологічна служба закладу освіти працює задля створення умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу. 

Психолог закладу освіти може сприяти збереженню здоров’я учнів, надаючи потрібну інформацію, індивідуальні поради та інформаційні матеріали учням та їхнім батькам, консультуючи їх із питань щодо принципів здорової поведінки та піклування про власне здоров’я. Це допоможе учням дотримуватися здорових моделей поведінки і змінювати ті, які створюють ризик для здоров’я.


Напрями діяльності працівників психологічної служби


  • діагностика – виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації; вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні;
  • профілактика – своєчасне запобігання відхиленням у розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі;
  • корекція – усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку здобувачів освіти, зниження ризиків проблем адаптації до освітнього середовища, схильності до залежності та правопорушень, різних форм девіантної поведінки;
  • консультування – багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники освітнього процесу;
  • просвіта – формування психологічної та соціальної компетентності учасників освітнього процесу.

Реалізуючи кожен із цих напрямів діяльності, шкільний психолог і соціальний педагог можуть сприяти розвитку навичок здорової харчової поведінки учнів та учениць.

Психологу про їжу й соціальну взаємодію


Здорове харчування зазвичай розглядають як важливу умову для фізичного розвитку дитини, акцентують переважно на складі, якості та поживній цінності продуктів. 

Проте варто пам’ятати, що їжа не лише втамовує фізичний голод, але також задовольняє важливі психологічні та соціальні потреби.

Наприклад:

  • їжа може сприяти соціальній взаємодії – люди використовують процес споживання їжі як час, щоб познайомитися, зібратися, поспілкуватися;
  • їжа є центральним елементом багатьох урочистостей та суспільних заходів;
  • їжу використовують як спосіб висловити довіру, любов, прихильність та вдячність;
  • їжа та прийом їжі можуть бути джерелом вишуканого задоволення;
  • їжа дає змогу здобути новий досвід і дізнатися про різні культури та традиції інших народів.


Для формування культури здорового харчування потрібно допомогти дітям і підліткам цінувати їжу та розуміти її важливість не лише для задоволення фізичних потреб.

Атмосфера, у якій зазвичай відбувається прийом їжі вдома чи в школі, також допомагає сформувати повагу до їжі, навчитися робити здоровий вибір. Тож споживання їжі має бути приємним і приносити задоволення. Неприпустимо використовувати їжу як спосіб досягти бажаної поведінки від дитини – ні як винагороду, ані, щобільше, як покарання.